neděle 28. srpna 2011

Chvála věcem minulým

Je jiná doba a trh si žádá věci průměrné za ceny podprůměrné. Opravovat je drahé a tak všechno musí být na jedno použití. Vlastně už mě to ani nebaví nakupovat, vybírám z tisíce stejně průměrných produktů. Mimochodem už tohle je zajímavý posun, když se z věci stane Produkt.

Něco úplně jiného je zajít do vetešáku nebo třeba na aukro. Tam se ještě dají najít věci (kdo by ve vetšáku hledal produkty). A tak jsem před časem koupil parádní lis na ovoce.
dřevo má pamět jako slon
Loni jsem kupoval nový lis na 12l, ale nebylo to ono. Má závit ze spodu, při utahování se musí páka přehazovat, taky se musí všelijak podkládat a navíc potřebuje přišroubovat k podkladu. Je to dnes běžný lis, ale pracuje s ním těžkopádně. Lis potřebuje rám. A tak jsem věděl, že časem pořídím jiný, jen jsem nečekal, že to bude tak rychle.

V celku náhodou jsem na aukru narazil na parádní kousek. Přesně takovou konstrukci jsem chtěl. Sice nebylo jasné jak je velký, protože podle fotky se to nepozná a prodávající to nevěděl, ale risknul jsem to.
Lisu si zrovna nikdo jiný nevšiml a tak jsem ho koupil za slušnou cenu. Trochu jsem se projel někam ke Hrochovu Týnci a pak jsem ho pucoval, čistil a leštil.

Je to parádní kousek z tvrdého dřeva, s poctivým tesařským spojem, který se už dnes nedělá.
Starý poctivý spoj s kolíkem
Závit běhá jako zamlada, koš z akátu, horní deska z dubu, už se těším na letošní mošt.
Závit chodí jako hodinky

Takhle vypadá v celé kráse, jen miska zatím chybí

A takhle se koš dělá dodnes

Žádné komentáře:

Okomentovat