neděle 24. července 2011

Jak se dělá hořčice?

Hledal jsem nálev do okurek a našel jsem hořčičné semínka. Teda alespoň v receptu, v obchodě už ne. Regály s kořením nemám moc rád, protože nemají žádný systém. Jeden výrobce, druhý výrobce, není to podle abecedy ani podle ničeho jiného. Přečíst pytlík za pytlíkem a pak zpátky a ještě jednou a fakt tam není. Uff.

ocet, med, černá a světlá hořčice

Co nemají v obchodě mají u jogínů ve Střílkách. A fakt jo, jenže měli jen černou hořčici a já tušil, že na okurky to nebude ono. "Nebyli jste u nás na kurzu? Všichni z kurzu kupují hořčici a koriandr a já to ani nestíhám doplňovat!". Že by se jogíni učili zavařovat okurky? :)

Doma jsem sedl k internetu a začal hledat. Do okurek patří opravdu bílá hořčice, ta černá se používá jen na výrobu hořčice. To jsou ty černé ďubky v kremžské hořčici. Ale zato jsem našel řadu receptů, jak se hořčice dělá a to budu muset zkusit. Jen mi chybí to bílé hořčičné semínko, a jak tak koukám na ceny tak z eshopu by to chtělo koupit raději několik kilo.

Základní recept na hořčici jsem našel na www.labuznik.com/recipe.php?ID=10342

100g hořčičných semínek,  40g moučkového cukru,  asi 1/4–1/2 vinného svařeného octa

Hořčici umeleme na makovém mlýnku, pak přidáme cukr, načež stále míchajíce přidáme svařený, studený ocet. Připravíme hustou kaši, kterou dáme na 2 hodiny uležet.
Poté přidáme tolik octa, aby byla hořčice přiměřeně hustá. Dáme ji do sklenice, vzduchotěsně uzavřeme a uložíme ji. Po 14 dnech ji můžeme upotřebit

Tohle celé bude potřeba ještě vylepšit kořením a solí, ale to už se dá domyslet, inspirace je třeba ve článku Barbařiny domácí hořčice.

pomleté světlé hořčičné semínko

Žádné komentáře:

Okomentovat